دیام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardآیا تماشاخونه از دور رقابت با VODها خارج میشود؟ – دیام برد
[ad_1]
طبق داده های گوگل ترند، پلتفرم VOD تماشاخون در ماه های اخیر با کاهش جستجوی مخاطبان مواجه شده است. موردی که به نظر می رسد ناشی از کمبود سریال و برنامه های تخصصی است.
تماشاخونه یکی از VOD های بدون نیاز به خرید اشتراک است که به مخاطب امکان دسترسی رایگان به فیلم ها و سریال های مختلف را می دهد. البته مدتی است که تولید سریال های انحصاری در بین مخاطبان متوقف شده است و سریال های قدیمی همچنان در صفحه اصلی این پلتفرم نمایش داده می شوند.
به نظر می رسد آخرین سریال ساخته شده توسط تماشاخونه هفت و پدر گواردیولا بوده و بعد از آن سریال جدیدی از این پلتفرم ساخته نشده است. هفت یکی از سریال های اختصاصی تماشاخونه است که اولین قسمت آن در 23 آبان 1402 پخش شد و پس از 11 قسمت در بهمن همان سال به پایان رسید. پادره گواردیولا، سریال انحصاری دیگر این پلتفرم، پخش خود را در 12 اوت 1402 آغاز کرد و در نوامبر به پایان رسید.
لازم به ذکر است که پس از پخش سریال مذکور، نه سریال و نه نمایش در بین مخاطبان تولید شده و نه کمپین تبلیغاتی در این بستر اجرا شده است. فضای خالی سریال های اختصاصی روی پلتفرم تماشا، دلیل اصلی کاهش مخاطبان این VOD است. داده ها و نمودارهای Google Trends نیز این را به خوبی نشان می دهند.
نمودار گوگل ترند فراوانی جستجوی کلمه تمشاخونه در سال گذشته نشان می دهد که تنها کشوری که کلمه تمشاخونه را در گوگل جستجو کرده ایران بوده است که البته امری کاملا طبیعی است. با این حال، چیزی که به نظر می رسد VOD را از سایر بازیکنان در این زمینه متمایز می کند، سریال ها و برنامه های انحصاری است.
[ad_2]