۸ اشتباهی که هنگام ترک شغل نباید مرتکب شوید
[ad_1]
آیا تصمیم گرفته اید شغل فعلی خود را ترک کنید؟ تصمیم گرفتم ترک کار دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. بسیاری از کارگران روزی به دلایل مختلف این تصمیم سخت را گرفته اند شغل جدید رفته. تصمیم به ترک شغل فعلی مانعی ندارد و در بیشتر موارد منجر به پیشرفت بیشتر افراد می شود، اما مهم این است که مراحل ترک را به درستی طی کنید و اشتباهاتی که اتفاقاً بسیار رایج است، مرتکب نشوید. در این مقاله درباره اشتباهاتی که نباید هنگام ترک شغل خود مرتکب شوید صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.
1. بدون اخطار ترک کنید
استعفای فوری یعنی تو این کار سختی کشیدی و الان انقدر عصبانی هستی که دیگه طاقت نداری. اگرچه ممکن است محیط کار سمی اگر آنقدر شما را آزار می دهد که بخواهید بدون اطلاع قبلی کار را ترک کنید، ترک کار بدون اطلاع دیگران غیرحرفه ای تلقی می شود.
اطلاع دادن به کارفرما از تصمیم خود مهمترین کاری است که قبل از ترک شغل خود باید انجام دهید. 2 هفته تا 1 ماه قبل از اینکه کار خود را به طور کامل ترک کنید و سر کار نیایید، با سرپرست خود در مورد مشکلات فعلی و تصمیم به ترک صحبت کنید و نامه استعفای خود را به او بدهید. در نظر بگیرید که حتی اگر شغل دیگری داشته باشید، ممکن است روزی کسب و کارتان به دست شرکت و همکاران سابقتان بیفتد. اگر بدون اطلاع قبلی کار خود را ترک کنید، آیا واقعاً قصد دارید دوباره با آنها صحبت کنید؟ ترک شغل بدون حضور نامه استعفا و اطلاع رسانی به دیگران است خراب کردن پل های پشت سرت خوب.
نکته مهم دیگر این است که مدیران معمولاً هنگام استعفا به شما معرفی نامه می دهند تا وارد شوید موقعیت شغلی جدید این بسیار کاربردی است. اگر بدون اطلاع قبلی کار خود را ترک کنید، این توصیه نامه را دریافت نخواهید کرد.
2. امتناع از کمک به جانشین
متخصصان قبل از ترک کار به معاونین خود کمک می کنند و پرونده ها و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می دهند و لحظات مهمی از روند کار را به آنها می گویند. با این رفتار محترمانه، شغل فعلی خود را به خوبی ترک خواهید کرد و خاطره خوبی برای مدیر، همکاران و حتی جانشین خود باقی خواهید گذاشت. مشکلات و ناراحتی هایی که با مدیر یا همکاران خود دارید ممکن است شما را وسوسه کند که هیچ کمک یا توصیه ای به جانشین ارائه ندهید. شاید این رفتار برای مدتی حال شما را خوب کند و دلتان را خنک کند، اما در کل رفتار حرفه ای و درست نیست.
3. حضور طولانی مدت پس از ترک کار
در حالی که برای شما مفید است که تا زمانی که کارمند جدید به طور کامل مستقر شود، در محل کار خود بمانید، ماندن در موقعیتی که برای مدت طولانی آن را خالی کرده اید می تواند برای کارفرما ناراحت کننده باشد.
گاهی اوقات به دلایلی مانند فصل شلوغ کاری، کارفرما می تواند وضعیت را برعکس کند درخواست غیر منطقی او از شما می خواهد که مدت بیشتری بمانید و کار خود را به تاخیر بیندازید. ممکن است به این دلیل باشد احساس گناه میکنم و با توجه به مشغله خود، تصمیم بگیرید کمی بیشتر از حد معمول در این موقعیت بمانید. در این شرایط بهتر است در مورد خروج خود قاطع باشید مگر اینکه دلیل قانونی یا قراردادی وجود داشته باشد.
4. اطلاع همکاران قبل از مدیر
به یاد داشته باشید که وقتی می خواهید شغلی را ترک کنید، ابتدا باید مدیر را از تصمیم خود مطلع کنید. اگر قبل از مدیرتان درباره تصمیم خود برای ترک کار با همکارانتان صحبت کنید و مدیرتان از همکارانتان بشنود که می خواهید کار را ترک کنید، از دست شما ناراحت خواهد شد. تمام موقعیت های کاری شما در رزومه شما گنجانده شده است و نارضایتی کارفرما از شما یک نکته منفی است. رزومه این مال شماست
5. ترک کار با احساس غم و اندوه و سرزنش دیگران
دلیل شما برای ترک شغل چیست؟ عدم دستیابی به توافق در مورد حقوق ادعا شده چه شما و چه محیط کار و مسائل همکاران، نباید هنگام ترک شغل، مدیر یا همکاران خود را سرزنش یا توهین کنید. بجای دیگران را سرزنش کنید و در مورد اتفاقات تلخ و شیرین صحبت کنید، از روزهای خوبی که در آن موقعیت شغلی داشتید صحبت کنید و خاطره خوبی از رفتن خود به یادگار بگذارید. اگر با توهین به دیگران و سرزنش آن ها گروه را ترک کنید، تمام کارهای خوبی که در مدت حضورتان در شرکت انجام دادید توسط همکاران و مدیرانتان فراموش خواهد شد.
6. گذاشتن اطلاعات شخصی در رایانه شرکت
ایمیل کاری شما و رایانه ای که قبلاً با آن کار می کردید متعلق به شرکت است و قبل از ترک کار باید فایل ها و اطلاعات شخصی خود را از رایانه پاک کنید. نمی توان گفت چه کسی پای آن رایانه خواهد نشست، و رها کردن فایل ها و اطلاعات شخصی شما می تواند منجر به سرقت هویت شود. پس حتما اطلاعات شخصی خود را قبل از تحویل به معاون یا مدیر و ترک کار، از کامپیوتر پاک کنید.
7. ترک شغل بدون برنامه ریزی برای کار جدید
در شرایط فعلی شما دلیل ترک شغلتان مهم نیست و باید به سوالات مهم تری مانند “بعد از ترک این سمت چه خواهم کرد؟” فکر کنید. قبل از اینکه دیگران را از تصمیم خود برای انصراف آگاه کنید، یافتن شغل جدید من فکر می کنم
یکی از مواردی که یک کارفرمای جدید هنگام انجام مصاحبه و بررسی رزومه به دنبال آن است، فاصله بین مشاغل است. اگر مدت زیادی از کار قبلی خود می گذرد و در این مدت هیچ کاری انجام نداده اید، این موضوع بر احتمال اخراج شما از شرکت قبلی در ذهن مصاحبه کننده و تمایل او برای صحبت در مورد شما تاکید می کند. توانایی ها و استخدام شما را کند می کند. به یاد داشته باشید که قبل از ترک شغل خود به فکر یافتن شغل دیگری باشید و بین ترک شغل قبلی و شروع کار جدید فاصله نگذارید.
8. صحبت پشت سر مدیر و همکاران
پس از ترک کار در دوره های دوستانه و یا حتی امکان پذیر است مصاحبه شغلی تشویق به انتقاد از موقعیت قبلی یا طرح مسائلی برای بالا بردن وجهه همکاران و مدیر خود شوید. به یاد داشته باشید که روزهای کاری شما در شغل قبلی از جمله رازهایی است که نباید با دیگران در مورد آنها صحبت کنید. با صحبت کردن پشت سر مدیر و همکاران، تصویری غیرحرفه ای از خود به دیگران ارائه می دهید.
آخرین کلمه
ترک شغل یکی از چالش برانگیزترین شرایط در دنیای تجارت است. حتی اگر از ترک شغل فعلی خود ناراحت هستید، مراقب باشید این اشتباهات را مرتکب نشوید. ممکن است نحوه ترک شغل و همکاران خود در شرایط فعلی بی اهمیت به نظر برسد، اما پس از مدتی متوجه تأثیر آن در آینده شغلی خود خواهید شد.
آیا قصد ترک شغل خود را دارید؟ به نظر شما چه اقدامات دیگری در این شرایط اشتباه است؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.
[ad_2]