6

پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند

[ad_1]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از راه اندازی موسسات هوشمند خدمات ترافیکی کشور با مشارکت پلیس راه، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و شرکت های دانش بنیان تا خردادماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در سی و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران شهرهای پایتخت که در شهرک پژوهشی اصفهان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: گروه حمل و نقل و مدیریت ترافیک کلانشهرها نوعی مدرسه برای آموزش شرکت کنندگان در ترافیک است. رانندگانی که در جاده ها تردد می کنند، رانندگانی هستند که شخصیت رانندگی آنها در شهرها و کلان شهرها شکل می گیرد و اگر بتوانیم قوانین درست و منظمی را در شهرها و کلان شهرها وضع کنیم، محصول این محیط منظم، کاربرانی هستند که می توانند در همه جا رفتار مناسبی داشته باشند. بنابراین تصمیمات اتخاذ شده در این گونه جلسات می تواند در ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده ها و چه در سطح شهرها موثر باشد.

ایجاد نهادهای هوشمند راهداری در کشور

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرجا در ادامه از راه اندازي موسسات هوشمند مديريت ترافيك در كشور خبر داد و گفت: تمام مراحل تاسيس اين موسسات انجام شده و در مرحله اخذ مجوز از مراجع قانوني و مراجع ذی صلاح و به عبارتی می توان گفت پلیس راهنمایی و رانندگی شاید اولین دستگاه باشد.» مشخص می شود که این کار شعار سال را که جهش تولید با مشارکت مردم است محقق می کند.

حسینی ادامه داد: این موسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهنمایی و رانندگی که دارای تجربه زیادی هستند و همچنین کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و همچنین از شرکت های دانش بنیان سراسر کشور و جغرافیایی ایجاد می شوند. محدوده شهر و معابر به این موسسات برون سپاری می شود و با ابزارهای هوشمندی که در اختیار آنها قرار می دهیم در امر اجرای مقررات و کنترل تخلفات به ما کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در حال واگذاری بزرگراه شهید هرازی در کلانشهر اصفهان به یکی از این نهادها هستیم و این نهاد موظف است دوربین های هوشمند دستی که مجهز به سیم کارت هستند به تعداد لازم و کافی تهیه کند. در طول بزرگراه و استفاده از آنها برای ثبت تخلفات ترافیکی در آن منطقه، ارسال پیامک به راننده متخلف و ارسال اطلاعات به سرور ما در تهران.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا بیان کرد: علاوه بر این نهادها می توانند با استخدام کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی که افتخار بازنشستگی را داشته اند ما را در جمع آوری تصادفات یاری دهند و آنها را به تبلت های نقشه کشی هوشمند مجهز کنند.

ناظر پلیس راهور فرجا ادامه داد: علاوه بر این نرم افزاری مشابه نرم افزار تاکسی اینترنتی در حال توسعه است و در این نرم افزار هر فردی که تصادف می کند می تواند مانند قبل با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرد یا از این نرم افزار استفاده کند. همچنین با بیمه مرکزی در مورد سازوکار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت این موسسه است به توافق رسیده ایم.

تغییر در نحوه پرداخت بیمه خودرو

حسینی با بیان اینکه طبق توافق صورت گرفته با بیمه ها، حق بیمه مردم دیگر بر اساس ضریب حادثه نخواهد بود، گفت: این انصاف نیست که یک فرد باهوش در طول یک سال ده ها و صدها تخلف انجام دهد اما وجود نداشته باشد. حادثه، مبلغی از حق بیمه و یک نفر را می پردازد فرد بخت برگشته ای که در اولین تخلف خود دچار حادثه می شود، باید مبلغی از حق بیمه را پرداخت کند و سپس بیمه خسارت را پرداخت می کند. در این راستا با شرکت های بیمه هماهنگ کردیم، سامانه ها و داده ها را در اختیار آنها قرار دادیم و از این پس حق بیمه بر اساس نتیجه منفی و تعداد جریمه های پرداختی است.

وی افزود: کمک دیگری که موسسات هوشمند خدمات ترافیکی می توانند انجام دهند، پوشش ترافیکی اطراف مراکز خرید است و در این راستا مصوبه شورای دولت را خواهیم گرفت که مراکز خرید ملزم به انعقاد قرارداد با یکی از این موسسات هستند تا کارشناسان این موسسات می توانند با نرم افزاری که از ما دریافت می کنند، ترافیک اطراف این مرکز خرید را پوشش دهند و انشاالله به زودی این اتفاق بیفتد.

حسینی خاطرنشان کرد: انشاالله به زودی و نهایتا تا خرداد ماه راه اندازی این موسسات را به صورت رسمی اعلام و تماس خواهیم گرفت. توقع ما این است که حداقل در شهرهای بزرگ شهرداری ها میدانی به میدان بروند و این اتفاق بیفتد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا تاکید کرد: رویکرد پلیس راهنمایی و رانندگی تنها سلبی و تنبیهی نیست و متکی بر جریمه است.

رتبه بندی راننده و ردیابی وام بر اساس هر تخلف و تصادف راننده

وی با بیان اینکه موضوع طبقه بندی رانندگان را با جدیت دنبال می کنیم، تصریح کرد: معتقدم در صورت تکمیل این کار انقلاب بزرگی در اصلاح رفتار رانندگی رانندگان به وجود می آید و به راحتی می توانیم در مدت زمان دو تا سه سال حداقل به میزان 50 درصد کاهش تصادفات، مرگ و میر و جراحات و حتی با انجام این چند کار، تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای را به زیر 10000 نفر کاهش دهید.

حسینی همچنین از توافق با بانک مرکزی برای ارائه خدمات بانکی به رانندگان بر اساس میزان تخلفات و تصادفات آنها خبر داد و گفت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهیم و مطمئناً با مشاهده این موضوع رانندگی می کند. با رفتار صحیح می‌تواند به آسان‌ترین راه ممکن تسهیلات لازم را دریافت کند و فردی که برای دریافت تسهیلات بانکی مرتکب تخلف شده است، باید به طور مرتب از پله‌های بانک مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی عبور کند. ما یک میدان داریم، آن را برداریم.

انتهای پیام

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا