[ad_1]
تصمیمات گیتا گوپتا فیسکر (Geeta Gupta-Fisker) از طرف دیگر باعث آشفتگی و سردرگمی کارکنان شرکت شد. او به عنوان CFO، COO و همچنین همسر و شریک تجاری هنریک، نفوذ زیادی در شرکت داشت. یکی از کارمندان به یاد میآورد که گوپتا فیسکر در سال 2021، زمانی که شرکت در تلاش بود وارد تولید شود، تمایلی به استفاده از مرکز تماس برای خدمات مشتری نداشت. در عوض، او بر این عقیده بود که درخواست های مشتریان باید به صورت دیجیتالی، به عنوان مثال با استفاده از یک ربات چت، در وب سایت شرکت ثبت شود. این تصمیم سال ها بعد پس از تحویل اولین خودروهای شاسی بلند به مشتریان، برای شرکت مشکل ساز شد.
Geeta Fisker معتقد است که درخواست های مشتری با کمک چت بات ها بهتر ثبت می شود
تنها چند هفته پس از ارسال سفارشات ایالات متحده در ژوئن 2023، مشکلاتی در فیسکر به وجود آمد. از آنجایی که مشتریان با مشکل مواجه هستند، برای دریافت کمک با شرکت تماس بگیرند. نمایندگان فروش این شرکت با تلفن های همراه شخصی خود از تماس های صاحبان خودروهایی که در جاده گیر افتاده بودند یا به دلیل قفل بودن درها قادر به سوار شدن به خودروهای Ocean خود نبودند غرق شدند. به گفته کارمندان سابق فیسکر، پس از چنین مشکلاتی بود که گوپتا-فیسکر مسیر خود را تغییر داد. فیسکر کار خود را با شرکتی به نام Prelude Systems در اکتبر 2023 آغاز کرد. این شرکت قول داد که ترکیبی از نمایندگان خدمات محلی و بین المللی را در اختیار دارندگان خودروهای فیسکر قرار دهد.
علیرغم تصمیم شرکت در زمینه خدمات مشتری، این تصمیم مدت زیادی دوام نیاورد. زیرا کارمندان مرکز تماس سیستم تماس داخلی شرکت را تا ژانویه 2024 ترک کردند. اما پس از طرح شکایات جدید در ماه مه گذشته در دادگاه فدرال، این موضوع آشکار شد. Prelude در دادخواست خود ادعا می کند که فیسکر حداقل 660000 دلار به این شرکت بدهکار است.
به گفته دو مقام شرکت، Gupta-Fisker درخواستها برای ساخت یک انبار بزرگ قطعات یدکی را رد کرده است. وجود چنین انباری برای خودروسازان حیاتی است و برای انجام تعمیرات و رفع عیوبی که در ابتدای کار خودروها ایجاد می شود ایجاد شده است. یکی از مقامات شرکت معتقد بود که مقاومت Gupta-Fisker در ساخت انبار ناشی از تلاش های آن برای صرفه جویی در هزینه ها است. موسس این شرکت همچنین با استناد به مطالعه مک کینزی که نشان می دهد خودروهای برقی به نگهداری، تعمیرات و قطعات کمتری نیاز دارند، از تصمیم گوپتا فیسکر حمایت کرد.
به گفته مسئولان، گوپتا فیسکر امید زیادی به کیفیت خودروها داشت و معتقد بود که کیفیت ساخت شرکت پیمانکاری فیسکر، مگنا، عالی است و بنابراین خودروی اوشن مشکلات زیادی نخواهد داشت. به گفته مسئولان، با وجود جمع آوری برخی از قطعات یدکی، این شرکت همچنان در کیفیت و روند تحویل آنها با مشکل مواجه بود. آنها معتقدند دلیل بدتر شدن اوضاع این است که شرکت برای تشکیل تیم کنترل کیفیت تامین کننده دیر اقدام کرد و کار به تاخیر افتاد.
کمبود قطعات در فیسکر به حدی بود که از قطعات خودرو شخصی بنیانگذار برای تعمیر خودروهای مشتریان استفاده شد.
مگنا تیم کنترل کیفیت تامین کننده خود را داشت. اما این تیم تنها مسئولیت قطعاتی را بر عهده دارد که شرکت به صورت مستقیم تولید می کند. راستی متیو دیبردمعاون ارتباطات فیسکر، دپارتمان خدمات فیسکر بر اساس دانش خود تخمین هایی از قطعات مورد نیاز انجام داد و بخش خرید نیز از این درخواست ها پشتیبانی کرد. مشکل قطعات یدکی زمانی حاد شد که چندین مشکل فنی و نرم افزاری شاسی بلند اوشن را گرفتار کرد. این مشکلات شامل خرابی قفل و دستگیره درها، خرابی سوئیچ های هوشمند و شل شدن پیچ های روی کاپوت Ocean و باز شدن ناگهانی آن و شکستن شیشه جلو یا آسیب دیدن بدنه خودرو می شود.
دیری نگذشت که فیسکر سیل درخواست های خدمات پس از فروش را دریافت کرد و مسئولان شرکت به دلیل کمبود قطعات یدکی در تامین قطعات یدکی لازم با مشکل مواجه شدند. برای حل مشکلات، این شرکت شروع به تصاحب بخش هایی از خط تولید مگنا در اتریش کرد. البته تصمیم فیسکر نیز یک تصمیم نبود. زیرا قطعات باید مسیر زیادی را تا آمریکا طی می کردند.
در نهایت، شرکت مجبور شد به استفاده مجدد از خودروهایی که توسط مشتریان بازگردانده شده بودند یا برای اهداف بازاریابی در دسترس شرکت بودند، روی آورد. این راه حل همچنین شامل SUV شخصی هنریک فیسکر Ocean می شود.
مقامات شرکت برخی از پنل های داخلی، فرمان و حتی کف صندلی راننده خودروی شخصی فیسکر را برای استفاده در خودروهای مشتریان حذف کردند. کارمندان این شرکت نیز قطعات خودرو را می گیرند جان فینوکان (جان فینوکان)، حسابدار ارشد شرکت، که چند هفته قبل از ترک شرکت از آن استفاده کرد. البته دیبرد این ادعا را دروغ می خواند.
به گفته دو کارمند فیسکر، در برخی موارد اضطراری، این شرکت از کارمندان مگنا خواسته است تا قطعات چمدان خود را که برای خدمات رسانی به خودروهای مشتریان در ایالات متحده نیاز دارند، همراه داشته باشند. در پاسخ به این ادعا، DeBird می گوید که فیسکر نمی تواند در مورد کارمند یا سیاست های مسافرتی یک شرکت دیگر اظهار نظر کند.
مقامات فیسکر معتقدند که حتی اگر این شرکت یک انبار قطعات مناسب ایجاد می کرد، باز هم با مشکلاتی مواجه می شد. زیرا هیچ گاه فرآیند گارانتی مناسبی را اجرا نکرد و مشکلات بیشتری را برای فیسکر ایجاد کرد.
این شرکت نه تنها برای تعمیر خودروها در محل، بلکه برای تکمیل فرم های درخواست تعمیر به تکنسین های خود متکی بود. این کار معمولاً وظیفه تکنسین نیست و همین امر باعث شده است که بسیاری از فرم های درخواست تعمیرات در سیستم Salesforce شرکت ناقص بماند. کارمندان اغلب مجبور بودند درخواست های تکمیل شده را از Salesforce به نرم افزار حسابداری شرکت که توسط SAP ارائه شده بود، به صورت دستی انتقال دهند.
به گفته مقامات فیسکر، این شرکت پولی را برای پوشش هزینه تعمیرات گارانتی کنار گذاشته است. این یک تخلف دیگر از رویه های استاندارد این شرکت در صنعت خودرو است. DeBird، سخنگوی فیسکر، ادعاها مبنی بر اینکه سیستم گارانتی این شرکت به هم ریخته است را رد کرد و گفت که جریان اطلاعات از Salesforce به SAP روان و بدون درز است.
دارم سعی میکنم پس انداز کنم
[ad_2]