دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardگزارش عملکرد ایران سرور منتشر شد؛ نسل Z، پیشتاز کسب‌وکارهای آنلاین ایران دی‌ام برد

[ad_1]

زمان مطالعه: 4 دقایق

ایران سرور که از سال 1380 در زمینه هاست، سرور و ثبت دامنه فعالیت می کند، اخیرا گزارش عملکرد خود را در سال 1402 منتشر کرده است که در آن با بررسی و ارائه آمارهای سال گذشته، تحلیل رفتار مشتریان، خدمات، تاثیر در مورد استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات و بررسی وضعیت شبکه و ترافیک ارائه شده توسط این مجموعه بحث شد.

در این گزارش می خوانیم که در سال گذشته سایت ایران سرور بیش از 33 میلیون بازدید از 2 میلیون کاربر داشته یا به عبارتی به ازای هر 43 ایرانی یک نفر از سایت بازدید کرده است.

در زیر قسمت هایی از این گزارش را با هم می خوانیم. در صورت تمایل به ادامه مطلب می توانید فایل کامل گزارش را از اینجا دانلود کنید اینجا بخوانش.

نسل Z; رهبر کسب و کار آنلاین ایرانیان

روند تغییر هرم سنی مشتریان ایران سرور در سه سال گذشته نشان می دهد که سهم نسل Z در اقتصاد دیجیتال و کسب و کار آنلاین هر سال در حال افزایش است.

پراکندگی مشتریان در کشور؛ نزدیک به نیمی از مشتریان تهرانی هستند

نمودار توزیع مشتری ایران نشان می دهد که نیمی از کاربران (82.45 درصد) در پایتخت زندگی می کنند و پس از آن اصفهان و خراسان رضوی با 16.10 درصد و البرز و فارس با 56.4 درصد و 55.4 درصد در رتبه های چهارم قرار دارند رتبه پنجم استان های کشور.

شبکه و ترافیک؛ رتبه ایران از 50 رتبه 47 در شاخص قطع اینترنت جهان است

ایران سرور اعلام کرد با وجود چالش ها و رتبه 47 از 50 ایران در شاخص اختلال اینترنت جهان (براساس گزارش 1402 انجمن تجارت الکترونیک)، خدمات خود را بدون وقفه حفظ می کند. همچنین از 871 حمله DDOS به مدت 1402 ساعت و 8268 ساعت از اختلال بالقوه خدمات مشتری و سرقت اطلاعات جلوگیری کرد.

ثبت دامنه و 15 درصد رشد دامنه

ایران سرور گزارش می دهد که در سال گذشته تعداد دامنه های میزبانی شده 15 درصد رشد داشته و هر 7 دقیقه یک دامنه ثبت می شود و 357 پسوند دامنه مختلف وجود دارد.

در سال 1402، 24.5 میلیون دامنه ادعا شد و بیشترین دامنه ثبت شده توسط یک نفر به 320 دامنه گزارش شد.

گسترش سایت های پاپ از یک شبکه توزیع محتوا (CDN).

ایران سرور دارای سایت های پاپ آپ در بیش از 70 نقطه در سراسر جهان است که نه تنها امنیت اطلاعات کاربران را بهبود می بخشد، بلکه سرعت و کیفیت دسترسی آنها را نیز افزایش می دهد.

افزایش یافته است.

پشتیبانی در سرور ایران; 57 درصد پاسخ ها در کمتر از 15 دقیقه بود

در این گزارش آمده است که میانگین زمان اولین پاسخگویی به هر بلیط 12 دقیقه و این تعداد بین ساعت 22:00 شب تا 6:00 صبح 15 دقیقه است.

در این گزارش می خوانیم که در سال 1402 به 663 هزار و 439 بلیت پاسخ داده شده است و این عدد به معنای میانگین 1818 بلیت در طول روز است. علاوه بر این، شلوغ ترین روز برای بلیط، 5 دسامبر با 4820 بلیت، آرام ترین روز، 14 اکتبر با 570 بلیت، و شلوغ ترین ساعت پشتیبانی 24/7 ساعت 11:00 صبح تا 1:00 بعد از ظهر بوده است.

علاوه بر این، ایران سرور در گزارش خود گفته است که در پاسخ به مشتریان بلیط از هوش مصنوعی نیز استفاده کرده است که تاثیر آن را مثبت ارزیابی کرده است.

می خوانیم: «در این مدت 23 درصد از بلیت های فروش ایران سرور با هوش مصنوعی پاسخ داده شد و نتیجه ارزیابی این توسعه نرم افزاری مثبت و قابل اعتماد بودن ربات هوش مصنوعی ایران سرور، علاوه بر کاهش زمان انتظار برای مشتریان، منجر شد افزایش دقت در پاسخگویی به آنها.”

مسئولیت اجتماعی ایران سرور در سال گذشته

  • تامین زیرساخت های فعالیت آنلاین موسسه آزمون واحد خراسان
  • 5000 سرویس شبکه توزیع محتوای رایگان (CDN).
  • کاشت 1000 اصله نهال در جزیره قشم در روز درختکاری از 24 اسفند تا 22 فروردین

در صورت تمایل به ادامه مطلب می توانید فایل کامل گزارش را از اینجا دانلود کنید اینجا بخوانش.

[ad_2]

خروج از نسخه موبایل