دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمدیر دیجیتال‌مارکتینک عالیس: در حال کار روی محصولات فراسودمند هستیم دی‌ام برد

[ad_1]

زمان مطالعه: 3 دقایق

در حاشیه سی امین نمایشگاه بین المللی آگروفود ایران در مورد هدف حضور در نمایشگاه و فعالیت های علیس با حسین بیگام، مدیر دیجیتال مارکتینگ برند علیس گفتگو کردیم. به گفته وی، برند علیس روی محصولات جدید و سودآور کار می کند و کارخانه لبنیات نیز در دست ساخت است.

در حال حاضر آلیس در کدام گروه کالایی تمرکز بیشتری داشته و سهم بیشتری از بازار را به دست آورده است؟

آلیس در حال حاضر رهبر بازار دوغ است و تمرکز بیشتری روی این گروه محصول دارد. در حال توسعه محصولات لبنی هستیم و یک کارخانه لبنی مدرن در کرمانشاه راه اندازی می شود.

همانطور که گفته شد، آیا محصول جدیدی در راه است؟

بله، آلیس در حال کار بر روی معرفی محصولات چند منظوره جدید است که برای ورزشکاران، زنان و کودکان مناسب است.

نمایشگاه آگروفود را چگونه دیدید و هدف و دستاورد اصلی شما از حضور در این نمایشگاه چه بود؟

نمایشگاه آگروفود فرصتی عالی برای ما بود تا محصولات و نوآوری های خود را به نمایش بگذاریم و با مشتریان و شرکای جدید ارتباط برقرار کنیم. هدف اصلی ما از حضور در این نمایشگاه افزایش آگاهی عمومی از برند علیس و گسترش شبکه تجاری و همکاری های بین المللی بود.

در بخش دیجیتال مارکتینگ علیس چه فعالیت هایی انجام می دهید؟

فعالیت های ما در واحد دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع است و به طور جامع تمامی جنبه های دیجیتال مارکتینگ را پوشش می دهیم. این فعالیت ها شامل تولید محتوا، سئو، تبلیغات آنلاین، تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت رسانه های اجتماعی و ارتباط با مشتری است. در قسمت تولید محتوا باید بگویم که ایجاد محتوای باکیفیت و با ارزش برای وب سایت و وبلاگ عالیس شامل مقالات تخصصی، فیلم و اینفوگرافیک یکی از فعالیت های ما می باشد. در بخش سئو نیز فعالیت هایی مانند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، استفاده از تکنیک های مدرن سئو و تجزیه و تحلیل دقیق پرس و جوها و کلمات کلیدی را انجام می دهیم.

اجرای کمپین های تبلیغاتی در پلتفرم های مختلف مانند گوگل، اینستاگرام و تلگرام نیز یکی از کارهایی است که ما برای تبلیغات آنلاین انجام می دهیم. البته مدیریت حساب های شبکه های اجتماعی علیس و تعامل با کاربران، پاسخگویی به سوالات و نظرات مشتریان از طریق کانال های مختلف و بهبود تجربه کاربری نیز از جمله فعالیت های ماست.

در نهایت باید بگویم که ما همچنین از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، تجزیه و تحلیل نرخ خروج و مسیرهای تبدیل استفاده می کنیم.

شما در یک پست لینکدین اشاره کردید که آلیس در ماه گذشته بیش از نیم میلیون بازدید داشته است. آیا می توانید در مورد این اتفاق و اهمیت سئو برای یک برند آفلاین توضیح دهید؟

بله، ما فقط نیم میلیون بازدید ماهانه را پشت سر گذاشتیم که برای ما دستاورد بزرگی است. سئو همیشه برای ما مهم بوده است، اما از آنجایی که متوجه شدیم مصرف کنندگان به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد نوشیدنی هستند، تصمیم گرفتیم بیشتر روی سئو تمرکز کنیم. هدف اصلی ما از ورود به حوزه سئو، پیاده سازی تکنیک اشباع بود. این تکنیک شامل ایجاد محتوای گسترده و با کیفیت در پلتفرم های مختلف، استفاده از کلمات کلیدی طولانی تر و تجزیه و تحلیل دقیق پرس و جوها برای جذب حداکثری مخاطب است.

دریافتیم که تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی سایت نه تنها به افزایش بازدیدکنندگان کمک می کند، بلکه باعث اعتماد کاربران به برند علیس می شود و این اعتماد منجر به افزایش فروش و تعامل بیشتر می شود. تجزیه و تحلیل دقیق داده ها و بررسی درخواست ها به ما این امکان را می دهد که محتوای مورد نیاز کاربران را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن ارائه کنیم. این رویکرد منجر به جذب کاربران بیشتر به سایت ما و نرخ تبدیل بالاتر شد. نیم میلیون بازدید از سایت علیس را پشت سر گذاشتیم و در ماه گذشته توانستیم به 598 هزار کلیک و 9.6 میلیون بازدید برسیم.

نمایشگاه آگروفود ایران هر ساله میزبان برندهای مختلف در صنایع غذایی است. دامنه این برندها بسیار زیاد است و در این نمایشگاه از برندهای کوچک مواد غذایی گرفته تا هلدینگ های بزرگ و صنایع وابسته حضور دارند. یکی از ویژگی های مهم این نمایشگاه، فرصتی است که برای برندها فراهم می کند تا محصولات جدید خود را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

[ad_2]

خروج از نسخه موبایل