8

دی‌ام برد، رسانه تخصصی بازاریابی | dmboardمدیر اجرایی آبانک: در سال گذشته توانستیم به بیش از یک میلیون مشتری برسیم

[ad_1]

آبانک نئوبانک آینده است که کار خود را در سال 1400 آغاز کرد. این اپلیکیشن در سال 1402 با اقبال مواجه شد و توانست بیش از یک میلیون مشتری را به خود جلب کند. در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس با پویان عطابادی مدیر اجرایی این مجموعه در غرفه ارتباطی فردا گفت و گو کردیم. وی ضمن تشریح ارتباطات فردا از آبانک و دستاوردهای آن صحبت کرد.

هدف شما از حضور در نمایشگاه چه بود؟

ما برای حضور در نمایشگاه سه هدف را دنبال کردیم که یکی از آنها تعامل با استارتاپ ها و صاحبان ایده های جدید در اکوسیستم بود. چون احساس می کردیم باید فاصله را با اکوسیستم نوآوری و فناوری ببندیم و در کنار تیم های جوان و خلاق این اکوسیستم باشیم. نکته دوم این بود که بتوانیم فرصت های شغلی خود را با جوانانی که در این زمینه هستند به اشتراک بگذاریم و کارآموز جذب کنیم. سومین هدف ما از شرکت در نمایشگاه اینوتکس، معرفی و فروش محصولات B2C مانند آبانک و ایران کارت بود تا بتوانیم افراد مختلف را با این محصولات و خدماتی که ارائه می کنیم آشنا کنیم.

ما دوست داریم تمامی محصولات و شرکت های فردا ارتباط در غرفه نمایشگاه غرفه داشته باشند اما به دلیل کمبود جا غرفه هایی را به شرکت هایی که در زمینه خلاقیت و فناوری فعالیت بیشتری دارند داده ایم. فینووا و فینوتک به عنوان دو شرکت ارتباطی B2B در این غرفه حضور یافتند و با برگزاری چندین مسابقه و بوت کمپ موفق شدند حضور خوبی در نمایشگاه داشته باشند و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

ارتباط فردا

پویان عطابادی

هدف فردا از بازار 1403 چیست؟

ما همچنان می خواهیم تعامل خود را با استارت آپ ها افزایش دهیم. هدف ما برای سال جدید تعامل بیشتر با استارتاپ ها و ارائه خدمات API به آنها است. از طرفی سعی می کنیم با آنها تعاملات همکاری و مشارکت داشته باشیم. ارتباطات فردا روی استارتاپ های خوبی سرمایه گذاری کرده است. به عنوان مثال، از طریق بخش Finva، به این نتیجه رسید که می تواند استارتاپ های خوبی از جمله قستا و تهتک را که در فینوا هستند گسترش دهد.

این تعامل بیشتر یک سرمایه گذاری است یا توسعه؟

اولین هدف ما توسعه و تعامل B2B با شرکت ها است. ما احساس کردیم که می‌توانیم با تعامل با استارت‌آپ‌های کوچک، هم افزایی بیشتری داشته باشیم.

آیا محصول خاصی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتید؟

بله، نقشه فناوری را توسط مدیرعامل محترم بانک آینده جناب آقای دکتر اسکندری، مدیر عامل محترم ارتباطات فردا جناب آقای وکیلی نیا و ریاست محترم پارک فناوری فردیس جناب آقای صفری نیا ارائه نمودیم. نقشه ای که می توان گفت در آینده برای حوزه استارتاپی کشور رقم خواهد خورد که بیشتر از آن خواهید شنید.

اخیراً شاهد تبلیغاتی از بانک آینده با شعار «دوشنبه کارت را به ایران برمی گرداند» بودیم. کمی در مورد آن توضیح دهید.

این کمپین مربوط به ایران کارت است. ایران کارت دارای مزایای ویژه ای مانند بازگشت نقدی است، بسته به رنگ کارت و امتیازی که در ایران کارت می گیرید، حتی می توانید بدون در نظر گرفتن بستر پایانه فروش فروشنده، در هر خرید یک و نیم درصد بازپرداخت دریافت کنید. علاوه بر این، می‌توانید تا 70 درصد بازپرداخت بابت خرید در برخی فروشگاه‌های کشور طرف قرارداد دریافت کنید. کل مبلغ بک بک یا پاداش خرید هر دوشنبه به حساب ایران کارت مشتریان واریز می شود. در واقع می توان گفت که در سال گذشته محصول پارتنر بسیار پخته شده است، بنابراین می توان ارزیابی نیازهای مشتری را بهتر شکل داد. این کارت در چندین سطح مختلف آبی، نقره ای، طلایی و پلاتینی طراحی شده است و به این ترتیب هرکسی می تواند به راحتی حساب آبانک باز کرده و درخواست ایران کارت خود را ثبت کند.

مدیرعامل آبانک: سال گذشته توانستیم به بیش از یک میلیون مشتری دست پیدا کنیم

از بانکتان بگویید. در حال حاضر چه خدماتی ارائه می دهد؟

آبانک در واقع یک نئو بانک از بانک آینده است که با برند آبانک فعالیت می کند. نسخه اصلی آبانک در سال 1400 شروع شد، اما در سال 1402 سعی کردیم آبانک را تجاری کنیم. آبانک امسال توانست بیش از یک میلیون مشتری را جذب کند. ما معتقدیم که در سال 1403 امکانات رفاهی و بر همین اساس فرصت های بیشتری برای آبانک ایجاد خواهیم کرد.

در این مسیر با چه چالش هایی مواجه شده اید؟

رقابت در بخش نئوبانک در حال حاضر شدید است. همه بانک ها در حال راه اندازی نئوبانک ها و بانک های دیجیتال خود هستند. با این حال، هدف ما ایجاد مشتریان جدید از یک بخش و بازار هدف جدید است. به این ترتیب مکمل آبانک و بانک آینده هستیم و معتقدیم با وجود اینکه جایگاه خوبی در حوزه نئوبانک در کشور داریم، هنوز راه زیادی را طی نکرده ایم.

مزیت رقابتی آبانک نسبت به سایر رقبا این است که آبانک اکثر خدماتی را که می توان از شعبه فیزیکی دریافت کرد به مشتریان خود ارائه می دهد. اگرچه دسترسی به بسیاری از شعب ممکن است دشوار باشد، اما آبانک می تواند نیازهای مشتریان را حتی در دورترین نقاط کشور برآورده کند و بازار هدف جدیدی ایجاد کند.

در کنار تبلیغات محیطی، از چه کانال هایی برای جذب مشتری استفاده می کنید؟

صادقانه بگویم، تبلیغات کاربردی یا تبلیغات درون برنامه ای هزینه بالایی دارد و ترجیح ما استفاده از کانال های جدید است. امسال قصد داریم به دنبال مشارکت و هم افزایی با سایر شرکت ها و اپلیکیشن های آبانک باشیم و این در سال جدید برای ما اولویت دارد. با این حال، فضای دیجیتال همیشه مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال فروشگاه های اپلیکیشن مانند کافه بازار یکی از کانال های اصلی تبلیغات ما هستند.

در حال حاضر چه سهمی از بازار دارید؟

اگرچه اندازه گیری و محاسبه این موضوع در حوزه ما کمی پیچیده است، اما از هر سه نفری که در بانک ادیم حساب باز می کنند، یک نفر از کانال آبانک وارد می شود.

خودتان را در مقایسه با رقبایتان کجا می بینید؟

ما سال گذشته از نظر پاداش در بازار خوش شانس بودیم. ما در نمایشگاه تراکنش به عنوان بهترین اپلیکیشن بانکی شناخته شدیم. در اسفند ماه برای عصر معاملات در فضای نئوبانک انتخاب شدیم و آبانک عملا فراتر از انتظارات ما بود و در بازار پذیرفته شد. در نهایت سعی خواهیم کرد با ارائه محصولات خاص و خلاقانه همراه با خدمات مرتبط، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهیم.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا